Kanalsøgning

Mange tv og digitale modtagerbokse tilbyder en "auto" søgning. Det er nemt, men ulempen er, at de ofte ikke kan finde alle kanalerne.

Når du skal søge efter kanaler, er det vigtigt, at du indtaster de korrekte værdier, hvis du vil være sikker på at finde alle kanalerne.

På de fleste tv og digitalbokse kan man indtaste netværksnummer, (start)frekvens, symbolfrekvens/symbolrate og modulation.

Netværksnummer:
100: Når tv’et eller den digitale modtagerboks har DVB-C og MPEG4-modtager
111: Hvis man selv har blandet sine kanaler (valgfrie kanaler - tidl. Bland Selv-pakke)
120: YouSee Boksen eller HD Standardboks (Samsung)

Frekvens/startfrekvens: 450 MHz eller 450.000 KHz

Symbolfrekvens/rate: 6875

Modulation/QAM: 64

På YouSee hjemmeside kan du finde vejledninger til kanalsøgning. Se mere her

Hvis du ikke finder alle kanalerne i din tv-pakke eller hvis der er pixelering på nogle af kanalerne, så kan det skyldes det antennekabel, der er imellem dit tv og vægstik.

Det digitale tv-signal kræver gode kabler og stik. Det, der var godt nok til analog tv-signal er ikke nødvendigvis godt nok til det digitale signal.

Hvis du skal anskaffe nye antennekabler og stik, så kig efter mærkning på indpakningen. Det skal være HF-tæt eller det, som nogle producenter kalder for YouSee eller Stofa godkendt.

Hvis du har HF-tætte kabler og stik, samt foretaget korrekt kanalsøgning og stadigvæk mangler nogle kanaler eller har pixelering, så kontakt supporten på telefon 70 70 40 40. Du finder åbningstider m.m. under menuen Fejlmelding